EXPLORE. DREAM. DISCOVER - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Maartje Kersten - WaarBenJij.nu EXPLORE. DREAM. DISCOVER - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Maartje Kersten - WaarBenJij.nu

EXPLORE. DREAM. DISCOVER

Blijf op de hoogte en volg Maartje

26 Januari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Sawadie ka!

Inmiddels een Thaise begroeting, want ik ben in Thailand beland!
Na Vang Vieng ben ik doorgereisd naar Luang Prabang, een erg mooie busrit door de bergen, maar wel een lange S bocht. Ik beloof plechtig dat ik in Nederland (ga proberen) nooit meer te zeuren over het openbaar vervoer. Oncomfortabel reizen heeft hier in Azie wel een nieuwe betekenis gekregen..
In Luang Prabang heb ik een prachtige waterval bezocht, met super blauw water en ben ik naar de nightmarket gegaan om vast wat souveniers in te slaan. Ik heb me de hele reis moeten inhouden, omdat ik niet maanden met souveniers wilden sjouwen. Maar nu is het inmiddels nog maar een paar weken, dus ben ik alvast lekker los gegaan ;-).

Na Luang Prabang ben ik middels een 23-urige busrit doorgereisd naar Chiang Mai. Absoluut de beste bus waar ik in heb gezeten het afgelopen half jaar! Deze keer zat er zelfs daadwerkelijk een toilet in de bus. (Dat beloven ze hier bij iedere travel agency, maar vervolgens zit je dan toch midden in de nacht op je hurken achter de bus?!..)
Drie dagen geleden ben ik in Chiang Mai aangekomen. Hier ben ik als eerste de rest van mijn reis gaan plannen, omdat er nog wat dingen waren die ik graag wilde doen. Nadat ik dat had gedaan.. heb ik een tuktuk regelrecht naar de McDonalds laten rijden, om daar in een paar minuten een Big Mac Menu weg te werken, en toen heb ik de tuktuk gepakt, terug naar het hostel. Ik weet het, heel slecht, maar daar had ik nu al vijf maanden zin in. Dus ik mocht wel even van mezelf ;-).

De dag erna ben ik naar het Elephant Nature Park geweest, zo'n zelfde project als waar ik eerder met ons mam naar toe ben geweest. Een collega van mij uit Eindhoven heeft daar een olifantje geadopteerd en die heb ik toen mogen ontmoeten. Erg bijzonder weer! Wat een prachtige beesten. Ik moet toegeven dat ik over het algemeen niet echt een dierenvriend ben, maar olifanten hebben (samen met de kinderen in Azie ;p) wel een beetje mijn hart gestolen.
Daarnaast heb ik via 'withlocals' een homediner geboekt. Daar ben ik eergister geweest. Ik werd opgehaald door een Thaise jongen (Gun), die me naar het gezin bracht, een uur rijden van Chiang Mai af. Dat gezin sprak geen Engels, maar Gun vertaalde heen en weer. Ze hadden lokaal eten voor me klaar gemaakt en.. lokale whiskey! Ik was hun allereerste gast via withlocals en dit was voor beide kanten wel bijzonder. Het is moeilijk om hier iets niet-toeristisch te doen. Een erg leuke avond gehad en aan het einde van de avond kreeg ik - in plaats van een snoepzak - een halve liter lokale whiskey mee naar huis haha.

Verder heb ik hier vooral lekker rustig aan gedaan, aan het zwembad gelegen, een beetje bijgekleurd, genoten van het ontbijtbuffet (!) en heb ik me voorgenomen de komende weken nog even vakantie te vieren voor ik terug kom naar Nederland. Vandaag vertrek ik naar Pai, wat blijkbaar een heel relaxt hippiestadje is (net wat voor mij ;-)). Om over drie dagen weer terug te komen naar Chiang Mai. Dan pak ik het vliegtuig naar Bangkok, waar ik meteen op de bus stap richting Koh Tao. Dan ga ik een paar dagen op dit eiland chillen en vanuit daar ga ik misschien nog door naar Koh Phi Phi.
Aan het einde van mijn reis, net voor ik naar huis kom, ga ik nog drie dagen in meditatie retreat. Ik heb inmiddels zoveel over het Boeddhisme en meditatie gehoord en gelezen hier - en erdoor geinspireerd geraakt - dat ik dit me af ben gaan vragen of het iets voor mij is. Dat ga ik dus de laatste dagen voor mijn vertrek uit Thailand ervaren.
Als het goed is, kom ik dus helemaal zen terug naar Nederland! :-)

De komende weken staan vooral in het teken van relaxen, chillen, genieten, zon, zee, strand.. enfin, jullie snappen wat ik bedoel ;-).
En dan, over 2,5 (!!) week, stap ik in het vliegtuig terug naar Nederland. Inmiddels begin ik te beseffen dat het allemaal echt bijna voorbij is, en dat is toch wel heel dubbel. Ik heb onwijs zin om mijn familie en vriendinnen weer te zien, maar daarmee is dit heerlijke backpackersleventje ook voorbij en dat is eigenlijk helemaal niet zo leuk..

Maar eerst nog een paar weken flink genieten en bijkleuren!

Liefs

  • 26 Januari 2014 - 11:36

    Yvonne:

    Supertof! Ook voor je retrait de laatste dagen ben ik nieuwsgierig. Het is wel de ultieme afsluiting van je reis. Jezelf vinden moet na zo'n reis toch wel easy zijn. Heel veel plezier en zen de laatste weken. X

  • 26 Januari 2014 - 19:44

    Marjan:

    Koh Tao, dan gauw naar Shirley en Ties en hun kleintje, een superlief gezinnetje, die een duikschool hebben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maartje

Tot 15 februari reis ik alleen verder naar Laos en Thailand, hier zijn mijn avonturen, levenslessen, ups en downs en ontmoetingen te volgen tot die tijd!

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 4089

Voorgaande reizen:

06 September 2013 - 15 Februari 2014

Reis door Zuid-Oost-Azië

Landen bezocht: